logo um lublinGrupa badaczy z Uniwersytetu Medycznego w Lublinie opracowała innowacyjną technologię do rozdzielania mieszanin substancji. Grupa INVESTIN wspiera proces komercjalizacji technologii poszukując partnerów wdrożeniowych, gotowych przetestować nowatorskie rozwiązanie w swoim przedsiębiorstwie.

Kwestia rozdzielania, oczyszczania i izolacji składników mieszanin stanowi ważny problem dla firm farmaceutycznych (produkcja leków), biotechnologicznych (wytwarzanie substancji biologicznie aktywnych) oraz chemicznych (wytwarzanie substancji chemicznych i wzorców substancji chemicznych), a także dla laboratoriów naukowo-badawczych (prowadzenie badań z wykorzystaniem czystych substancji/wzorców chemicznych). Naukowcy z Uniwersytetu Medycznego w Lublinie znaleźli rozwiązanie tego problemu. Stworzyli technologię, która umożliwia uzyskiwanie substancji czystych z ich złożonych roztworów. Tak otrzymane substancje czyste mogą być wykorzystane do różnych celów, np. wytwarzania leków. 

Do dalszej komercjalizacji technologii niezbędne jest jej właściwe przetestowanie w przedsiębiorstwach. Grupa INVESTIN, będąca parterem wdrożeniowym projektu, poszukuje firm, u których produkt mógłby zostać przetestowany w trakcie wizyt studyjnych. Podczas takiego spotkania przedsiębiorca będzie miał możliwość zapoznania się z produktem oraz z wymaganiami technologiczno-produkcyjnymi, co stanowić będzie pierwszy krok we współpracy biznesowej. Wśród korzyści wynikających z wdrożenia urządzania można wymienić m.in.: możliwość czterokrotnego ograniczenia kosztów rozdziału mieszanin substancji, automatyzację procesu, możliwość prowadzenia procesu rozdziału w trybie ciągłym oraz wysoką dokładność i szybkość rozdziału. Przedsiębiorstwa, które zgłoszą swoją chęć współpracy będą miały również niepowtarzalną okazję wzięcia udziału w rozwoju innowacyjnej technologii oraz przystąpienia, wraz z wiodącym ośrodkiem naukowym, do realizacji grantu na prace B+R.

Podmioty z branży farmaceutycznej i biotechnologicznej, które są zainteresowane współpracą, prosimy o kontakt do 15.12.2017 z Tomaszem Jasińskim, Analitykiem Głównym Grupy INVESTIN na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie pod numerem telefonu +48 604 527 614.

Znak DOBRY POMYSL pion RGBProgram Dobry Pomysł ruszył 18 października br. i już organizatorzy mogą pochwalić się wynikiem ponad 200 projektów, które wpłynęły od zainteresowanych osób. Nadal trwa nabór kolejnych pomysłów i jednocześnie uruchomiony został etap pierwszej oceny ekspertów. 

Dobry Pomysł to program organizowany przez Polski Fundusz Rozwoju we współpracy z Investin, Fundacją FIRE oraz Fundacją Zaawansowanych Technologii. Inicjatywa umożliwia uczestnikom weryfikację rynkowej przydatności ich pomysłów przez ekspertów branżowych i analityków biznesowych. W pilotażowej wersji programu zgłoszonych może być do 350 pomysłów, z których – po dwóch etapach oceny – wyłonionych zostanie 35 najlepszych. Wybrane projekty otrzymają wsparcie w rozwoju, stworzeniu analiz i planu biznesowego, a także doradztwo w kontekście założenia firmy czy też pozyskania finansowania.

Dotychczasowe statystyki programu pokazują, że najwięcej pomysłów zgłaszanych jest w ramach dwóch Krajowych Inteligentnych Specjalizacji: Wysokosprawne, niskoemisyjne i zintegrowane układy wytwarzania, magazynowania, przesyłu i dystrybucji energii oraz Inteligentne technologie kreacyjne. Większość pomysłodawców znajduje się w grupach wiekowych: 26-35 oraz 36-45 lat i pochodzą oni przede wszystkim z województw mazowieckiego i dolnośląskiego.

Wszystkie 350 pomysłów przejdzie weryfikację formalną (która zawiera np. sprawdzenie, czy dany pomysłodawca nie prowadzi działalności gospodarczej), I etap weryfikacji merytorycznej przez eksperta branżowego i analityka biznesowego, a także weryfikację praw do własności intelektualnej. Dalej wybrane 120 zgłoszeń zostanie poddanych kolejnej, rozszerzonej weryfikacji merytorycznej, która obejmuje bezpośrednie spotkanie z komisją oceniającą. Na podstawie przyznanych punktów zostanie wyłonionych 35 najlepszych pomysłów.

Zgłoś się do Dobrego Pomysłu lub dowiedz się więcej o programie na dedykowanej stronie internetowej: dobrypomysl.pfr.pl.

 

grafika wwi 21.11.201721 listopada 2017 r. w Centrum Przedsiębiorczości Smolna w Warszawie odbędzie się szkolenie pt.: "Wycena Własności Intelektualnej/Projektów B+R/Nowych Technologii". Szkolenie realizowane jest w ramach Akademii Komercjalizacji®, kompleksowego cyklu szkoleniowo-warsztatowego z obszaru komercjalizacji zaawansowanych technologii. Termin przyjmowania zgłoszeń mija 14 listopada br. Osoby, które zgłoszą się do 10 listopada obowiązuje cena promocyjna.

Szkolenie przeznaczone jest  dla osób odpowiadających za generowanie i/lub wdrażanie innowacji technologicznych: właścicieli, kadry kierowniczej, menedżerów, specjalistów CTT, pomysłodawców. Trenerem prowadzącym szkolenie będzie rzecznik patentowy Łukasz Czernicki, który posiada kilkunastoletnie doświadczenie w doradztwie i konsultingu z zakresu praw własności intelektualnej (IPR) związanych z ich ochroną, komercjalizacją, zarządzaniem i optymalizacją. Brał udział w licznych projektach związanych zarządzaniem prawami IPR, w tym optymalizacji procesów i struktur organizacyjnych. Jako rzecznik patentowy był także zaangażowany w identyfikację, kreowanie i uzyskiwanie praw wyłącznych w Europejskim Urzędzie Patentowym, UP RP, OHIM, WIPO i BOIP.

Szczegółowy program szkolenia oraz dodatkowe informacje dostępne są do pobrania w formacie pdf tutaj.

Zachęcamy do przesyłania wypełnionych formularzy zgłoszeniowych na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub do kontaktu telefonicznego pod numerem +48 606 245 499.

Znak DOBRY POMYSL pion RGBW związku z trwającym naborem na ekspertów branżowych programu Dobry Pomysł z przyjemnością informujemy o wprowadzonych zmianach w procedurze rekrutacyjnej.

Od teraz wszystkie oświadczenia zaakceptujesz jednym podpisem, a zamiast kopii dokumentów potwierdzonych za zgodność z oryginałem możesz dołączyć skany lub linki do stron potwierdzających dane kompetencje (do bazy PBN, LinkedIn, strony uczelni), zaś doświadczenie i kompetencje wystarczy, że odznaczysz jednym ruchem w tabeli.

Mamy nadzieję, że wprowadzone zmiany pozwolą Wam szybciej i łatwiej dokonać procesu aplikacji. Zmieniamy się na lepsze - dla Was :)

Szczegółowe informacje dotyczące wymagań dla kandydatów na ekspertów oraz procedury naboru znajdują się w Zasadach naboru kandydatów na ekspertów branżowych w ramach Programu Dobry Pomysł.

Nabór kandydatów na ekspertów prowadzony jest w trybie ciągłym – wniosek wraz z wymaganymi dokumentami można składać od dnia publikacji ogłoszenia do odwołania. Dokumenty aplikacyjne prosimy przesłać pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z tytułem maila  „Nabór kandydatów na ekspertów”.

Załączniki do pobrania:
1.    Zasady naboru kandydatów na ekspertów branżowych w ramach Pilotażu Programu Dobry Pomysł.
2.    Wniosek o wpis do wykazu kandydatów na ekspertów branżowych(…)

PFR 1711 05 INFOGRAFIKA 6 small

Znak DOBRY POMYSL pion RGBPodczas VI Kongresu E(x)plory, odbywającego się w dniach 18-19 października w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznych w Gdyni, odbyła się uroczysta inauguracja programu "Dobry Pomysł". Program dedykowany jest innowatorom i odpowiada na potrzeby osób będących twórcami wynalazków o potencjale rynkowym, ale potrzebujących wsparcia do ich dalszego rozwoju. Grupa INVESTIN, będąca jednym z konsorcjantów odpowiedzialnych za realizację programu, uczestniczyła w panelu dyskusyjnym poświęconym "Dobremu Pomysłowi".

Pilotażowy program "Dobry Pomysł" przeznaczony jest dla osób, które są twórcami wynalazków o potencjale rynkowym lub mają ciekawe pomysły biznesowe na wykorzystanie nowatorskich rozwiązań, ale potrzebują profesjonalnego wsparcia w ich dalszym rozwoju. Program wyróżnia się spośród dotychczasowych instrumentów  wsparcia tym, że skierowany jest do osób, które zajmują się działalnością racjonalizatorską i innowacyjną w czasie wolnym lub do tych, które nie mogą liczyć na wsparcie własnych organizacji w rozwijaniu oraz komercjalizowaniu swoich wynalazków i projektów. Do programu mogą zgłosić się studenci, naukowcy, pracownicy firm oraz pozostali pasjonaci techniki i innowacji. Nabór projektów prowadzony jest za pośrednictwem specjalnej platformy dostępnej pod adresem: https://dobrypomysl.pfr.pl/

Tegoroczny Kongres E(x)plory innowacje to już 6. edycja wyjątkowego wydarzenia łączącego przedstawicieli nauki i biznesu. Temat przewodni Kongresu brzmi „Jak akcelerować innowacje? Doświadczenia polskie i nie tylko”. Do udziału w wydarzeniu zaproszeni zostali autorzy innowacji, startupowcy, studenci, doktoranci, naukowcy, ale również biznesmeni i inwestorzy. Jeden z głównych paneli dyskusyjnych Kongresu poświęcony był prezentacji założeń oraz zasad partycypacji w programie "Dobry Pomysł". W dyskuji wzięli udział: Eliza Kruczkowska Dyrektor ds. Rozwoju Innowacji w Polskim Funduszu Rozwoju, Piotr Koral Prezes Grupy INVESTIN, Mikołaj Różycki z Centrum Innowacji FIRE oraz Joanna Gogolińska Dyrektor Fundacji Zaawansowanych Technologii.

 

Skorzystaj z doradztwa

Chcesz otrzymać profesjonalne wsparcie w ramach procesu komercjalizacji technologii?

Wyślij zapytanie

Zapisz się na warsztaty

Chcesz zdobyć nowe kompetencje w obszarze komercjalizacji technologii?

Zapisz się

Zgłoś projekt

Chcesz otrzymać wsparcie merytoryczne oraz kapitałowe?

Zgłoś projekt

Dołącz do nas

Szukasz nowych wyzwań zawodowych w obszarze zaawansowanych technologii?

Zobacz oferty pracy